Obrazy DVD - czy wszystkie są potrzebne od sasa do lasa
Piotr Hosowicz
2009-02-28 10:03:20 UTC

Tak się złożyło, że jak do tej pory zawsze instalowałem Debiana przez
netinstall. Wychodzi na to, że nie będę ryzykował (to moje było to
pytanie o instalację netinstall bezpośrednio przez neostradę) i
zainstaluję system w znośnej na początek wersji z DVD, a dopiero potem
jak juz zepnę z Neostradą to będę szalał.

I tu mam pytanie: na sie masz Ludwik potrzebuję tylko Xów (KDE) i
możliwości połączenia się z Neostradą, czyli pppoe (Roaring Penguin
pppoe? to jest teraz do tego?). Czy to wszystko jest na 1-wszym DVD? I -
jeszcze nie zdecydowalem - czy jest tak samo na amd64 i na i386?

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz
pawell32
2009-03-01 06:51:20 UTC
Post by Piotr Hosowicz
Witam,
[...]
Wszystko czego potrzebujesz masz na tej płycie.
amd64 czy i386, to zależy jaki masz procek, jak masz athlona64, to
polecam kompilacje amd64

pawell
Piotr Hosowicz
2009-03-03 08:03:49 UTC
Post by pawell32
Wszystko czego potrzebujesz masz na tej płycie.
Dzięki za info.
Post by pawell32
amd64 czy i386, to zależy jaki masz procek, jak masz athlona64, to
polecam kompilacje amd64
To będzie jednak Intel Core Duo. I tu mam pytanie - w kwestii 64 bitów
na x86 jestem noga. Czy na takim Core Duo jak sie chce miec system
64-bitowy to się i tak instaluje wersję amd64 a nie i386? I do tego
dodatkowe pytanie - jak jest z pluginem Flasha pod amd64?

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz
Daniel Horecki
2009-03-03 08:08:23 UTC
Post by pawell32
[...]
Core Duo czy Core 2 Duo? To jest różnica, jeśli się nie mylę to Core
Duo jest tylko 32-bitowy.
Z flashem pod amd64 nie ma problemu. Możesz albo wykorzystać nspluginwrapper
albo natywny flash 10.

Daniel
--
Daniel Horecki
http://morr.pl http://linux.pl http://netbsd.pl
HAIL ERIS!
Piotr Hosowicz
2009-03-03 08:17:07 UTC
Post by Daniel Horecki
Post by pawell32
[...]
PROCESOR CORE 2 QUAD Q8200 2.33GHz LGA775 BOX
Post by Daniel Horecki
Z flashem pod amd64 nie ma problemu. Możesz albo wykorzystać nspluginwrapper
albo natywny flash 10.
Aha, dzięki za info. Ja jak do tej pory zarówno na moich workstacjach,
jak i na serwerach (debianowych) jadę/jechałem na Debianie i386.
Słyszałem, że aplikacje 32-bitowe potrafią działać wyraźnie wolniej na
amd64. Prawda to?

Przepraszam za lamerskie pytania, ale nie jestem zbyt zorientowanym
"pecetologiem".

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz
Daniel Horecki
2009-03-03 09:38:17 UTC
Post by Piotr Hosowicz
Core Duo czy Core 2 Duo? To jest różnica, jeśli się nie mylę to Core Duo
jest tylko 32-bitowy.
PROCESOR CORE 2 QUAD Q8200 2.33GHz LGA775 BOX
To jest 64-bitowy.
Post by Piotr Hosowicz
[...]
Nie wiem, nie zauważyłem. Nowe procesory są tak szybkie, że nie widać wyraźnych
róźnić między 32 bitami a 64.

Daniel
HAIL ERIS!
Piotr Hosowicz
2009-03-03 11:08:17 UTC
Daniel Horecki pisze:

[ciach]

Dzięki za info.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

pawell32
2009-03-01 08:10:49 UTC
Post by pawell32
[...]
i386 to wersja 32 bity, a druga 64.
ogólnie na 64bit był problem z flashem, ale chyba już rozwiązany.
z tego co czytałem na linuxa było wcześniej niż na winde.
Nie znam szczegółów, gdyz jako drugi system mam debiana 64, ale
instalowałem go z dwa miesiące temu i nie miałem na razie czasu do tego
powrócić.

pawell