netinstall na Neostradzie bezposrednio
Piotr Hosowicz
2009-02-26 10:17:46 UTC

W najblizszym czasie bede potrzebowal zainstalowac Debiana na komputerze
wpiertym bezposrednio w Neostrade. Czy netinstall przewiduje taką
możliwość? Sam sobie zestawi polaczenie PPPoE ?

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz
pawell32
2009-02-26 12:21:06 UTC
Post by Piotr Hosowicz
Witam,
[...]
co znaczy bezpośrednio? masz na myśli zapewne modem sagem lub thompson.
ja próbowałem na debianie 4r2 i nie poszło.
nie wiem jak na debianie 5, ale wątpie czy wykryje modem.
lepiej zainstalować pełną i doinstalować modem.

pawell
Piotr Hosowicz
2009-02-26 12:46:55 UTC
Post by pawell32
co znaczy bezpośrednio? masz na myśli zapewne modem sagem lub thompson.
Coś w tym rodzaju mniej więcej - tylko ze jest to Pentagram Cerberus
(modemorouter) zdegradowany do roli modemu, pecet do niego podpięty
dostaje adres neostradowy.
Post by pawell32
ja próbowałem na debianie 4r2 i nie poszło.
Szkoda.
Post by pawell32
nie wiem jak na debianie 5, ale wątpie czy wykryje modem.
lepiej zainstalować pełną i doinstalować modem.
Coś czuję, że tak się skończy.

Dzięki za odzew.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz
pawell32
2009-02-26 12:56:34 UTC
Post by pawell32
[...]
jeżeli to router to czemu go nie wykorzystasz?
nie prościej?

pawell
Piotr Hosowicz
2009-02-26 13:07:04 UTC
Post by pawell32
jeżeli to router to czemu go nie wykorzystasz?
nie prościej?
Nie, bo za nim stoi router wlasciwy ktory robi rozne rzeczy, ktorych
taten nie potrafi.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz
pawell32
2009-02-26 13:15:51 UTC
Post by Piotr Hosowicz
Post by pawell32
[...]
jak możesz to przybliż, bo nie do końca to widzę.
natomiast wracając do tego pierwszego routera to możesz go włączyć na
czas instalacji, a potem wrócić na funkcje modemu.

pawell
Piotr Hosowicz
2009-02-26 13:36:35 UTC
Post by pawell32
Post by Piotr Hosowicz
Post by pawell32
[...]
<Internet> --- Cerberus-modem --- mój router --- LAN

Cerberus jest ze tak powiem zdegradowany do roli modemu, robi jak
zewnetrzny modem podlaczony kablem ethernet.
Post by pawell32
natomiast wracając do tego pierwszego routera to możesz go włączyć na
czas instalacji, a potem wrócić na funkcje modemu.
No wlasnie nie tak prosto :-/ . Rozkminienie jak wlaczyc go w tryb
"zdegradowany" do roli modemu to byly jakies chińskie tańce z szablami,
support Pentagrama nie wiedzial jak to zrobic, w końcu doszedłem do tego
sam metodą prób i błędów metodami parapsychicznymi. Boję się w ogóle
ruszać jego ustawienia, bo się boję że potem nie wróce do stanu
działającego.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz
pawell32
2009-02-26 14:02:10 UTC
Post by Piotr Hosowicz
Post by pawell32
Post by pawell32
[...]
teraz rozumiem, ale wydaje mi się, że możesz mieć problem z netinstall.
nie widziałem by instalator miał możliwość uwierzytelnienia.

pawell
Piotr Hosowicz
2009-02-26 15:17:06 UTC
Post by pawell32
teraz rozumiem, ale wydaje mi się, że możesz mieć problem z netinstall.
No wlasnie cos tak czuję.
Post by pawell32
nie widziałem by instalator miał możliwość uwierzytelnienia.
Ja też nie.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz
Piotr Hosowicz
2009-02-28 10:30:44 UTC
Post by Piotr Hosowicz
Witam,
W najblizszym czasie bede potrzebowal zainstalowac Debiana na komputerze
wpiertym bezposrednio w Neostrade. Czy netinstall przewiduje taką
możliwość? Sam sobie zestawi polaczenie PPPoE ?
Wrócę do tematu. Znalazłem to:

https://www.linuxquestions.org/questions/debian-26/debian-netinstall-via-adsl-122579/

<cytat>

If you have your ADSL modem hooked up to a network card on your computer
, and the network card is supported, and you don't have to use any
authentication in order to get online in, you're home free. Just
configure your network card, in the network config set it to use DHCP
(which you most likely use) and then do an FTP or HTTP install. Works
fine for me.

If you have to authenticate in order to get online you have to pull a
few tricks; which tricks depend on what type of authentication is used.

Hakan

</cytat>

Dalszego ciągu brak. Jest to zgodne z tym co napisal pawell32 . Ktoś
orientuje się o jakie tricki może chodzić. WEypowiedź jest dość stara, z
2003 roku - to jeszcze aktualne?

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz