APT w lan
ShrekPl
2008-06-21 19:47:17 UTC
Witam.

Na podstawie debianowych repozytoriów powstało wiele projektów. Może
znacie jakiś, dzięki któremu możnaby wszystkie stacje robocze
aktualizować na podstawie jednej konfiguracji apt? Nie chodzi mi o
mirroring czy cachowanie bo nie mam takich potrzeb ani zasobów
dyskowych a szybkość łącza nie jest na tyle mała abym musiał to
ograniczyć. Chodzi mi raczej abym w jednym miejscu wpisywał
interesujące mnie repozytoria, konfigurację apt. Gdyby jeszcze dzięki
takiemu rozwiązaniu aktualizacja lokalnych baz pakietów działała
automatycznie po aktualizacji bazy 'serwera lokalnego', byłoby to to
czego szukam. Myślę o jakimś sieciowym dowiązaniu /etc/apt ale nie
jestem do tego pozytywnie nastawiony. Wszystkie stacje chodzą na tym
samym systemie, różnice są jednak w konfiguracji. Jeśli ktoś widział
coś takiego, podpowiedzi mile widziane ;).

Pozdrawiam
Nie opieprzaj za mało precyzyjne sformułowania ani, że nie pomyślałem
a czymś o czym Ty wiesz. Zapytaj..., wyjaśnij... Nie zniechęcaj.
bielen2k
2008-07-30 13:38:40 UTC
Post by ShrekPl
[...]
CIACH :)
[...]
A nie myślałeś o synchronizacji stacji z serwerem głównym na którym
będziesz dokonywał zmian? W pliku konfiguracyjnym wypisujesz pliki/
katalogi które mają być synchronizowane. Następnie na stacjach
roboczych ustawiasz aby co 5 min sprawdzały czy na serwerze głównym
dokonano zmiany. Jeżeli tak to pobierają nową wersję configa do
siebie.

Jeżeli o to Ci chodziło to wieczorkiem napisze coś więcej na ten
temat.

pozdrawiam,
Rafał Bieleniewicz
ShrekPl
2008-07-30 21:37:22 UTC
On 30 Lip, 15:38, bielen2k <***@gmail.com> wrote:
[...]
Post by bielen2k
Jeżeli o to Ci chodziło to wieczorkiem napisze coś więcej na ten
temat.
[....]

Nie wiem czy o to mi chodzi ale czekam z zainteresowaniem na ciąg
dalszy opisu :)
bielen2k
2008-07-30 22:45:31 UTC
[...]> Jeżeli o to Ci chodziło to wieczorkiem napisze coś więcej na ten
Post by bielen2k
temat.
[....]
Nie wiem czy o to mi chodzi ale czekam z zainteresowaniem na ciąg
dalszy opisu :)
z racji później godziny (dla admina to pora wczesna... lecz nie
dzisiaj :P ) zamieszczam Ci parę linków z którymi się zapoznaj.
Chodziło mi o program rsnapshot. Działa na takiej zasadzie jak
opisałem powyżej. Na serwerze dokonujesz zmian w wybranych przez
Ciebie plikach, komputery klienckie sprawdzają o wyznaczonej przez
Ciebie porze czy pliki na serwerze zostały zmodyfikowane. Jeżeli tak,
automatycznie pobierają ich najnowsze wersje. Oto linki:

www.bieleniewicz.com/linux - wrzuciłem tu moją instrukcję którą
tworzyłem kiedyś, było to dawno więc może zawierać drobne błędy
http://lazowski.wordpress.com/2008/05/25/tworzenie-kopii-cz1/ -
znalazłem to przed chwilą w google. bardzo dobry opis konfiguracji

daj znać czy oto Ci chodziło i czy w końcu udało Ci się osiągnąć cel

pozdrawiam,
Rafał Bieleniewicz