zmiana hasla
maccolo
2008-04-03 11:14:40 UTC
posialem gdzies haslo na serwer i teraz nie wiem jak je odzyskac
dodam ze system uruchomieniowy to grub
akluska
2008-04-03 11:40:32 UTC
Post by maccolo
posialem gdzies haslo na serwer i teraz nie wiem jak je odzyskac
dodam ze system uruchomieniowy to grub
Dwie metody:

1. Podczas startu wchodzisz do edycji gruba, o ile nie ma użytej opcji
lock w menu.lst.
2. Odpalasz z live CD, np. Knoppix, montujesz partycje /boot (tam
najczęściej są pliki gruba) i edytujesz menu.lst.
piecia aka dracorp
2008-04-03 13:08:18 UTC
Post by akluska
posialem gdzies haslo na serwer i teraz nie wiem jak je odzyskac dodam
ze system uruchomieniowy to grub
1. Podczas startu wchodzisz do edycji gruba, o ile nie ma użytej opcji
lock w menu.lst.
i dodajesz opcję init=/bin/sh do linii poleceń jądra i potem jak już się
uruchomi to passwd
Post by akluska
2. Odpalasz z live CD, np. Knoppix, montujesz partycje /boot (tam
najczęściej są pliki gruba) i edytujesz menu.lst.
Jeśli już odpaliłeś z livecd to zamontuj system np. do /mnt/local potem
chroot /mnt/local i wydaj polecnie passwd
--
piecia aka dracorp