sms-client - problem z konfiguracja
Obserwator
2008-09-26 22:04:44 UTC
Witam!

Postawilem u siebie w pracy serwer z Nagios-em.
Splywaja do mnie maila z powiadomieniami ale chcialbym
zeby przychodzily takze powiadomienia SMS.
Zainstalowalem sms-client ze strony smsclient.org no i...
mam problem. Gdy wydaje komende 'sms_client SERVICE:numer_komorkowy
"tresc wiadomosci" dostaje komunikat w stylu

"Dialling... error
Couldn't find proper device in /dev/modem
Please modify jour config/service file"

Z tego co widze potrzebny jest jakis "SMS number centre" czyli chyba cos
na ksztalt "numeru bramy" ale nie wiem za bardzo jak ugryzc.
Czy ktos z kolegow moze sie bawil i wie co trzeba zrobic? Dodam ze
siec na jaka ma byc wysylany komunikat to Plus GSM.

Pozdrawiam!
kolesdz
2008-09-27 08:54:23 UTC
Post by Obserwator
[...]
Jeśli się nie mylę dostaniesz sms-a w Plusie jeśli wyślesz maila na
***@text.plusgsm.pl
J.
kolesdz
http://www.gsmcenter.pl/strona.php?s=nrcentrum
Obserwator
2008-09-27 22:06:25 UTC
Post by kolesdz
http://www.gsmcenter.pl/strona.php?s=nrcentrum
Oto mi chodzilo wlasnie - wielkie dzieki.
Sprawdze jak tylko bede w pracy - ale czy to wystarczy?
nie musze dokonywac wtedy zadnych zmian w konfiguracji co do
rodzaju polaczenia za NAT-em?
ShrekPl
2008-09-28 13:42:54 UTC
Post by Obserwator
Post by kolesdz
[...]
Obserwatorze. Email to email. Jeśli serwer smtp otrzyma pocztę i filtr
anty... nie odrzuci jej, zainstalowany na nim automat zrobi co trzeba.
Jeśli Twój serwer poczty wychodzącej jest poprawnie skonfigurowany,
Twoje wyjściowe IP jest wpisane na jakąś czarną listę. Wszystko będzie
ok.
Obserwator
2008-09-28 19:41:52 UTC
Obserwatorze. Email to email. Je¶li serwer smtp otrzyma pocztê i filtr
anty... nie odrzuci jej, zainstalowany na nim automat zrobi co trzeba.
Je¶li Twój serwer poczty wychodz±cej jest poprawnie skonfigurowany,
Twoje wyj¶ciowe IP jest wpisane na jak±¶ czarn± listê. Wszystko bêdzie
ok.
Ja to wszystko wiem ale mi nie chodzi o email tylko komunikat SMS.
Wiec nie rozumiem jak sie ma do tego serwer SMTP ktory notabene jest
dobrze skonfigurowany jak juz wczesniej napisalem wysyla powiadomienia
email na skrzynke sluzbowa.
ShrekPl
2008-09-29 12:15:10 UTC
Post by Obserwator
Post by ShrekPl
[...]
Pytałeś o konfigurację pod kontem NATu. Nie NAT nie ma znaczenia.