instalacja debiana z usb
pawell32
2009-02-25 07:34:33 UTC
Witam.

mam taki problemik, otóż potrzebuje zainstalować debiana z usb.
płyta ma jeden kontroler do którego nie mogę podpiąć cd-roma i
wystartować, napęd jest podpięty poprzez kontroler scsi,
bios go nie widzi i nie staruje.
wiem, są dokładne opisy instalacji z pendrive i tak robię.
problem powstaje po wystartowaniu z usb na którym również jest
obraz iso (netinstall), instalator chce inicjować sterownik cd-rom,
i z odłączonym napędem nie pozwala kontynuować.
po podłączeniu napędu większość ładuje z cd, zamiast z iso.

pawell
piecia aka dracorp
2009-02-25 12:18:51 UTC
[...]
Ostatnio też miałem problem z cdromem i instalacją *ubuntu. W
ostateczności przekopiowałem zawartość iso na pena. Zamieniłem isolinux*
na syslinux* i uruchomiłem syslinux /dev/pen. Instalacja przeszła bez
problemu z pena.
piecia aka dracorp
pawell32
2009-02-25 12:50:41 UTC
Post by piecia aka dracorp
[...]
moment, jak wystartowałeś kompa z usb?

pawell
piecia aka dracorp
2009-02-25 13:34:44 UTC
Post by pawell32
moment, jak wystartowałeś kompa z usb?
Akurat nie mam za starego kompa więc mogłem wybrać tą opcję z BIOSu.
Na starych komputerach ten myk nie przejdzie, a szkoda.
A może spróbuj skopiować pliki z obrazu iso na inną partycję i z niej
instaluj poprzez gruba. Nie wiem czy to przejdzie ale może warto
spróbować.
--
piecia aka dracorp