Linux & Alix.1c X,sy ...
Mentor
2008-05-28 11:53:04 UTC

Zakupiłem Płyte Alix.1c znalazłem dystrybucje linutop i imedia linux,
niestety żadna z dystrybucji nie startuje :/ linutop staje na ładowaniu
kernela (EDID w kernelu, jak kompilowałem kernel bez EDID kernel się
ładował) zaś imedia linux się ładuje, ale nie wstaje grafika po starcie
kernela (X,sy)

Próbowałem Xubuntu 8.04, 7.10 i 6.10 ładuje się, ale staje na ładowaniu
squashfs (podejrzewam, że próbuje wystartować X'sy i staje)

Jedyne na czym mi grafika ruszyła to DSL(Xvesa każda rozdziałka) i
Debian Lenny (800x600) lecz jest on mocno niedopracowany (Geode/amd) .
Nigdy na vesa mi nie poszło jedyne co to kernel z driverem geode czy
vesa daje rade ustawić konsole na rozdziałki 800x600 1024x768... lecz
driver xorg dla framebuffera także staje próbowałem jeszcze dystrybucje
Fluxbuntu, Archlinux, nawet SystemRescueCD nie daje rady (Xvesa)
Testowałem na wersjach Xorg 7.1, 7.2 7.3

Starałem się tworzyć konfiguracje dla Xorg (X -configure) jak i ręcznie,
jedyne co ostatnie mi poszło to dziwna rozdziałka dla vga gdzie grafika
wstaje ale rozdzielczość jest na poziomie ~300

W logach mam napisane, że znajduje kartę graficzną geode ram 8MB
wszystkie parametry i staje przy próbie Load "DDC" rebuild-in wpisywałem
Modeline oraz noDDC i noneEDID itp w opcjach ale nic to nie powodowało...

Proszę o jakieś sugestie porady :/ potrzebuje system najlepiej Debian
abym mógł go prze konfigurować do działania na karcie Flash z
oprogramowaniem pod GTK mpg123 mplayer ewentualnie xmms ...

Dodam tylko, że siedzę już nad tym prawie 2 tygodnie po ~16h dziennie i
ręce mi opadają

Pozdrawiam Mentor
kolesdz
2008-05-28 14:03:32 UTC
Post by Mentor
Witam
[...]
Debian to trochę za duży zwierz na Twoją płytę jeśli chcesz X-y.
Spróbuj Damn Small Linux albo netBSD ze wskazaniem na ten drugi.
pzdr
Jacek
Mentor
2008-05-28 14:37:10 UTC
Post by kolesdz
Post by Mentor
Witam
[...]
Duży czy też nie, Xubuntu po odchudzeniu waży około 200MB z X'sami, ale
co z tego skoro nie mogę odpalić grafiki
co Do DSL zainstalowałem, jako na hdd lecz co z tego skoro nie mogę
doinstalować mc czy innych programów krzyczy o zależności :/ masakra
Co do BSD nie mam doświadczenia, ani też nigdy nie miałem styczności nie
wiem na ile jest odpowiedzialnym systemem - odpada nie mam czasu na
eksperymenty ;)
Pozdrawiam
kolesdz
2008-05-29 13:43:52 UTC
Post by Mentor
Post by kolesdz
Post by Mentor
Witam
[...]
Jest netBSD 2007 Live ( na normalne PC ;) ). Można zobaczyć. Poczujesz
się jak w domu.
Wymagania ma zerowe a od początku istnienia chyba coś około 9 błędów.
No i jest dużo szybszy od Linuksa. Mówi Ci to fan Debiana.
Może warto zainwestować.
pzdr
Jacek
kolesdz
2008-05-29 13:46:51 UTC
odpada nie mam czasu na
Post by Mentor
eksperymenty ;)
To Ci się udało :)
Jak Ci się uda zawiadom producenta płyty.
J.
Adam Płaszczyca
2008-12-26 23:22:01 UTC
Post by Mentor
Proszę o jakieś sugestie porady :/ potrzebuje system najlepiej Debian
abym mógł go prze konfigurować do działania na karcie Flash z
oprogramowaniem pod GTK mpg123 mplayer ewentualnie xmms ...
Żaden problem, dawaj na priwa, mam na takiej płycie posadzonego lenny'ego,
x-y fruwaja nawet w full-hd ;)

Jedna uwaga - wleź do BIOS-a i zwiększ ilośc pamięci uzywanej przez kartę
grafiki na 64MB.
--
_______/ /_ GG: 3524356