Tomcat i Ubuntu 8.04
Wojtek
2008-05-10 10:14:11 UTC
Cześć

Chcę używać na Ubuntu Tomcata 5.5.26. Usiłuję go uruchomić za pomocą:
sudo /opt/tomcat/bin/catalina.sh start.
Dostaję informację o błędzie:
Neither the JAVA_HOME nor the JRE_HOME environment variable is defined
At least one of these environment variable is needed to run this program.
Trochę to dziwne, bo zmienne te zdefiniowałem w /etc/profile i są one
widoczne u mnie lokalnie na koncie.
Co zrobić, żeby były one dostępne również spod sudo ?

Pozdrawiam

Wojtek
Piotr Hosowicz
2008-05-10 10:25:02 UTC
Post by Wojtek
[...]
A skąd tego Tomcata wziąłeś ? Z repozytorium Ubuntu czy z apache.org?
Sądząc po ścieżce to chyba to drugie. No to po prostu zbackupuj na bok
catalina.sh na wszelki wypadek, a potem wyedytuj ten skrypt. Gdzieś
bliżej początku znajdziesz zmienną JAVA_HOME, przypisz jej ścieżkę do
korzenia Twojej Javy.

CO do samej Javy - nie wiem jaka jest polityka w Ubuntu odnośnie Javy,
ale jeśli dają GNU Javę (GCJ) to jak sądzę Tomcat nie będzie Ci działał,
bo GCJ jest jakieś śmakieś niedorobione póki co. Zamiast tego ściągnij
np. sunowską Javę, skopiuj instalkę do /opt/ , nadaj plikowi prawa do
uruchomienia, odpal, potem zgodnie z tym co na ekranie. Powstanie Ci tam
katalog w stylu jdk_1.5-costam. Zrob linka:

cd /opt/
# zrodlo linka podaj takie jak powstalo po instalacji
ln -s jdk... java

Potem w catalina.sh ustaw JAVA_HOME=/opt/java

I pozamiatane.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz