Cheese
Marsjanin
2015-08-15 17:57:33 UTC
Skoro jednak ktoś tutaj jest, to zapytam:

Jak mam na Debianie zmusić Cheese, by widział kamerę na zwykłym koncie?
Sytuacja jest dziwna, bo kamerę widać dopiero, gdy uruchomię Cheese z
konta roota.
Marsjanin
j***@vp.pl
2015-08-15 20:19:49 UTC
może dodaj siebie do grupy video

pozdrawiam

Janek
Marsjanin
2015-08-16 11:12:13 UTC
Post by j***@vp.pl
może dodaj siebie do grupy video
Teoretycznie jak sprawdzałem, to jestem…

na jakimś forum znalazłem takie polecenie:

# grep -e video /etc/group
video:x:44:marsjanin

marsjanin to oczywiście moje konto usera, a komenda wywołana spod roota.
Pod Mintem miałem graficzne zarządzanie grupami, na Debianie tego nie ma.

Urządzenie to /dev/video0 – czyli standardowo.
Marsjanin
Piotr Rogoza
2015-08-16 18:56:22 UTC
# grep -e video /etc/group video:x:44:marsjanin
Dobrze że nie `rm -rf /`
gpasswd -a user group
A najlepiej `man gpasswd`
Więc w sumie jesteś w grupie video. No chyba że group to twoja dalsza
część "polecenia"?
A cheese uruchomiony z konsoli coś piszę o braku uprawnień?
--
piecia aka dracorp
Marsjanin
2015-08-17 00:01:50 UTC
Post by Piotr Rogoza
# grep -e video /etc/group video:x:44:marsjanin
Dobrze że nie `rm -rf /`
No, byłoby nieciekawie.
Post by Piotr Rogoza
Więc w sumie jesteś w grupie video. No chyba że group to twoja dalsza
część "polecenia"?
Czytnik posklejał mi linię.

# grep -e video /etc/group

i rezultat:

video:x:44:marsjanin
Post by Piotr Rogoza
A cheese uruchomiony z konsoli coś piszę o braku uprawnień?
Napiszę jutro – kamera w pracy.
Marsjanin
Marsjanin
2015-08-17 16:43:53 UTC
Post by Marsjanin
Napiszę jutro – kamera w pracy.
Jako root:

# cheese

(cheese:1499): dconf-WARNING **: failed to commit changes to dconf:
Połączenie jest zamknięte

[...]

Gtk-Message: GtkDialog mapped without a transient parent. This is
discouraged.

Jako user:

$ cheese
Gtk-Message: GtkDialog mapped without a transient parent. This is
discouraged.

Co istotne: kamerę jednak wykrywa, jednak obraz jest czarny. Po odpięciu
kamery oba konta mają na ekranie Cheese napis „Nie odnaleziono kamery”.
Marsjanin
Piotr Rogoza
2015-08-17 18:08:24 UTC
Post by Marsjanin
Czytnik posklejał mi linię.
# grep -e video /etc/group
video:x:44:marsjanin
Post by Piotr Rogoza
A cheese uruchomiony z konsoli coś piszę o braku uprawnień?
Napiszę jutro – kamera w pracy.
Teoretycznie powinno wystarczyć. Na koncie nie będącym w grupie video:

#v+
$ cheese
libGL error: failed to open drm device: Permission denied
libGL error: failed to load driver: i965
** Message: cheese-application.vala:211: Error during camera setup: No
device found

(cheese:6657): cheese-CRITICAL **: cheese_camera_device_get_device_node:
assertion 'CHEESE_IS_CAMERA_DEVICE (device)' failed

(cheese:6657): GLib-CRITICAL **: g_variant_new_string: assertion 'string !
= NULL' failed

(cheese:6657): GLib-GIO-CRITICAL **: g_settings_schema_key_type_check:
assertion 'value != NULL' failed

(cheese:6657): GLib-CRITICAL **: g_variant_get_type_string: assertion
'value != NULL' failed

(cheese:6657): GLib-GIO-CRITICAL **: g_settings_set_value: key 'camera'
in 'org.gnome.Cheese' expects type 's', but a GVariant of type '(null)'
was given

** (cheese:6657): CRITICAL **:
cheese_preferences_dialog_setup_resolutions_for_device: assertion
'device != NULL' failed
#v-

Ale normalnie pracuję na koncie które nie jest w grupie video a cheese
działa. A użytkownik z tymi samymi grupami nie miał uprawnienia do kamery.
Więc możliwe że jakieś dodatkowe uprawnienia od środowiska graficznego.
--
piecia aka dracorp
Marsjanin
2015-08-17 19:02:47 UTC
Post by Piotr Rogoza
Ale normalnie pracuję na koncie które nie jest w grupie video a cheese
działa. A użytkownik z tymi samymi grupami nie miał uprawnienia do kamery.
Więc możliwe że jakieś dodatkowe uprawnienia od środowiska graficznego.
Tylko jakie… Cholera wie. A sprawdzę jeszcze na nowym koncie usera, może
tutaj tkwi problem… Dzięki choć za to… A jeśli nie pomoże, to postaram
się jeszcze spróbować z… inną kamerą. Acz to już kuriozalne.
Marsjanin
Marsjanin
2015-08-18 08:37:25 UTC
A sprawdzę jeszcze na nowym koncie usera, może tutaj tkwi problem…
Zrobiłem nowego usera, Cheese działa… :/ Z tego co pamiętam, ustawienia
są gdzieś w dconfie, przeglądałem je i nic nie widzę. :(
Marsjanin