Debian 4.0 jak zalogowac bez x-ow?
krzysztofsf
2007-12-30 12:45:28 UTC
Jak w temacie.
Nie moge znalezc opcji do uruchomienia logowania wylacznie tekstowego,
zeby zainstalowac sterowniki nvidia.
Konsola awaryjna przy logowaniu nie wystarcza - przy uruchomieniu
pliku sterownikow, zglasza, ze sa uruchomione x-y.
Zygfryd Homonto
2007-12-30 12:48:41 UTC

On Sun, 30 Dec 2007 04:45:28 -0800 (PST)
Post by krzysztofsf
Nie moge znalezc opcji do uruchomienia logowania wylacznie tekstowego,
startuje ci w xsach ?
jak tak to ctrl+alt+f1 a tam stop xsom (np /etc/init.d/kdm stop)
ew jak nie to chmod -x /etc/init.d/kdm (gdm) i restart kompa - wystartuje w konsoli
--
Zygfryd Homonto
zyghom(AT)yahoo.co.uk
http://photo.janik.es
kolesdz
#chmod -x ?dm
kolesdz
chmod -x /etc/init.d/?dm
krzysztofsf
2007-12-31 20:07:57 UTC
Post by kolesdz
Post by krzysztofsf
[...]
to bedzie jednorazowe?
Nie chcialbym pozniej startx wklepywac przy kazdym logowaniu
Na innym dysku mam Debiana zainstalowanego z Knoppixa, to tam mam w
grubie wybor jak ma startowac.
kolesdz
2007-12-31 20:35:02 UTC
Post by krzysztofsf
Post by kolesdz
Post by krzysztofsf
[...]
Oj, chyba przesadziłem. Właśnie to sprawdziłem i to nie był dobry pomysł.
Nie rób tego :). Ale za to mam malutkie literki w tty :).
Jeśli jest taka opcja to wybierz w grubie recovery mode
i wpisz hasło.
Przepraszam, to wszystko przez tego Sylwestra :).
krzysztofsf
2007-12-31 21:35:58 UTC
Post by kolesdz
[...]
niestety - w grubie nie ma opcji recovery mode

W ktoryms linuxie mialem tez mozliwosc skonfigurowania startowania juz
bedac w x-ach. odptaszkowywalo sie startx w konfiguracji, a potem po
jednorazowym wpisaniu bedac juz w x-ach przywracalo na stale.
No glupia sprawa, ale jak bez tego zainstalowac sterowniki firmowe
Nvidii?
kolesdz
2008-01-12 00:32:30 UTC
Post by krzysztofsf
[...]
Już piszę. Sprawdziłem to w Etchu i Gutsym.
Robi sie tak:
Zakładam, że masz zainstalowane gdm ALBO(!!!) kdm
Jeśli dodatkowo masz zainstalowane xdm to:
#apt-get remove xdm
Następnie:
#update-rc.d -f gdm remove
albo
#update-rc.d -f kdm remove
restartujesz kompa i już :).

X-y odpala się startx

Jeśli chcesz wrócić do porzedniego stanu (ja nie wrócę-
mój komp dostał potwornego kopa) to:

#update-rc.d -f gdm defaults
albo
#update-rc.d -f kdm defaults

w zależności od tego co miałeś wcześniej zainstalowane.
Przepraszam, że tak długo ale poszedłem do nowej pracy.
pozdrawiam
Jacek
Krasnopolski Krzysztof